بركناري با سابقه‌ترين مدير صنعت هوايي با فشار جريان حاشيه‌ساز دولت
 

 

مديرعامل شركت هواپيمايي آسمان كه با سابقه‌ترين مدير صنعت هوايي كشور است، با فشار جريان حاشيه‌ساز در دولت بركنار شد.

به گزارش رجانيوز، بركناري علي عابدزاده از مديرعاملي شركت هواپيمايي آسمان از سوي ايراندخت عطاريان مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري به وي اعلام شده است.

گفته مي‌شود تصميم بركناري مديرعامل آسمان در سطح ارشد دولت گرفته و به مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري ابلاغ شده است.

هواپيمايي آسمان در سال 1381 بر اساس تصويب‌نامه هيئت وزيران به صندوق بازنشستگي كشوري واگذار شد و صد درصد(100%) سهام و ساير حقوق و امتيازات مربوط در اين شركت به صندوق مذكور منتقل شد.

اگرچه نبود ثبات و تغييرات مديريتي بارها در سال‌هاي اخير تجربه شده و دولت نيز دليلي براي توضيح دادن به افكار عمومي و توجيه علت اين تغييرات نمي‌بيند، اما به نظر مي‌رسد اين رويه، نتيجه‌اي جز دل‌سرد كردن نخبگان و مديران توانمند و دل‌سوز در بخش‌هاي مختلف نداشته و علاوه بر كاستن از دانش و تجربه در اين بخش‌ها، موجب ايجاد هزينه‌هاي جديد براي كشور هم شده است.

نكته قابل توجه اينكه، اين هزينه‌ها در شرايطي به كشور تحميل مي‌شود كه فشارهاي دشمن براي ايجاد مانع در مسير پيشرفت كشور به‌نحو كم‌سابقه‌اي افزايش يافته و در اين شرايط، اقتضاي اداره مدبرانه كشور، بهره‌گيري از تجارب و ارتباطات نخبگان هر بخش است.

در زمينه تغيير مديرعامل شركت هواپيمايي آسمان نيز كه پر سابقه‌ترين مدير صنعت هوايي كشور به‌شمار مي‌رود، همين انتقاد وارد است و علاوه بر اينكه اين نحو برخورد با فردي كه موفقيت يكي از موفق‌ترين شركت‌هاي هواپيمايي كشور، در گروي حدود 20 سال تلاش و پيگيري‌هاي مستمر او و همكارانش است، صحيح نيست و به‌دور از اخلاق و تدبير است، چنين تغيير ناگهاني و جايگزين كردن فردي كه احتمالاً به مراتب از تجربه و ارتباطات محدودتري برخوردار است، تبعات منفي بر صنعت هوايي نيز خواهد داشت.

اكنون شرايط ويژه كشور در مقابله با تحريم‌ها اقتضائاتي دارد كه ناديده گرفتن آن‌ها، تنها به كارآمد شدن تيغ اين فشارهاي ناجوانمردانه عليه مردم منجر مي‌شود، به‌عنوان نمونه در صنعت هوايي، بسياري از قطعات و تجهيزات با واسطه و در اثر ارتباطات شخصي خريداري و وارد مي‌شود و دود خالي كردن شركت هواپيمايي آسمان (به‌عنوان شركتي كه وسیع‌ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور را دارد) از اين ظرفيت، تجربه و ارتباطات بدون واسطه به چشم صنعت هوايي مي‌رود.

اين مسئله زماني حساس‌تر مي‌شود كه تغيير مزبور در صنعت حساس هوايي كشور رخ مي‌دهد؛ صنعتي كه هر گونه سوء تدبير در آن مي‌تواند منجر به يك فاجعه و بازي با آرامش رواني جامعه شود و در آن شرايط نيز احتمالاً مسئولان مسئوليت ناپذير كه مسبب اين بي‌تدبيري‌ها هستند، مانند نمونه‌هاي فراواني كه امروز در دولت ديده مي‌شود سوء تدبير خود را به گردن تحريم‌ها خواهند انداخت.

نكته قابل توجه ديگر اينكه چنانچه فردي داراي قصور مديريتي يا تخلف باشد، بركناري او به‌منظور جلوگيري از وارد آمدن خسارت‌هاي بيشتر داراي منطق و توجيه است، اما عزل مديران با سابقه تنها به صرف برآورده نكردن مطالبات يك جريان حاشيه‌ساز در دولت و يا با انگيزه تحميل نيروهاي جريان خاص در مناصب و لايه‌هاي مختلف، چيزي جز بازي با اندوخته‌هاي مديريتي و ابزارهاي نظام آن‌هم در شرايط سخت نيست.

در عين حال، همان‌طور كه پيش از اين نيز در برخي از بخش‌هاي ديگر دولت به تغييرات بدون مبنا و غيركارشناسي واكنش نشان داده شده بود، گفته مي‌شود كاركنان شركت هواپيمايي آسمان نيز از اين تغيير ناراضي هستند و بسيج اين شركت به نمايندگي، اعتراض خود را اعلام خواهد كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بركناري مدير با سابقه‌, مدير صنعت هوايي, فشار جريان حاشيه‌ساز دولت, علي عابدزاده, ,